Google+ Riddick's Realm: Riddick v zajatí crapkultúry 1

27 októbra 2009

Riddick v zajatí crapkultúry 1

alebo všetci pozerajú Teheráno

No dobre, tak ten termín som si teraz vymyslela. Nič lepšie mi po rannom sledovaní Teherána a víkendovej Šupastar nenapadlo. Ako inak nazvať populárnu kultúru, ktorá je síce populárna, ale jednak natoľko masová, až to nie je zdravé, a jednak dávno prekročila hranice vkusu? Po anglicky sa tomuto druhu vecí povie jednoducho "crap".



S pomyslením na to, aké "zábavné" môže byť ráno strávené s naslávnejšou rannou reláciou v republike (a ako sarkasticky sa o tom dá písať) som si ju teda zapla, keď už mám príležitosť váľať sa v pracovný deň pred televízorom. Z postele ma o pol siedmej vyhnal kašeľ a celková nervozita, ktorá sprevádza všetky moje choroby.

Ale k veci. Tešila som sa, že načerpám z vysielania podobne šťavnatú inšpiráciu, ako onehdy kolega Nemeš, ale... radšej posúďte sami.

Všetko bolo v normále. Štandardne vágne reči o... No, asi viete, o čom sa rozpráva v takom Teleráne. O všetkom a o ničom. Dáke varenie, ľudová kultúra, niekto si príde spropagovať tisícštyristoosemesiaty druhý muzikál (tentoraz je to však balet), opäť na dáku atraktívnu tému (tentoraz dačo s Everestom, ten je teraz extra in focus!), dolu na obrazovke beží avízko, aby si niekto prišiel v stredu ráno vytancovať lístky na premiéru Jacksonovho This is it! (to si musím zapnúť!:-D)
Ako jednotná línia na pozadí nesmie chýbať pravidelná dávka vzájomného potľapkávania ega moderátorov i hostí, ktoré Jack Nicholson v osobe Daryla vanHorna tak rajcovne zhrnul pod výraz "licoměrné plky".
Riško Stanke dačo červené varí, medzitým dostanem recept na úplne trápnu nátierku z tuniakovej konzervy, masla a horčice (sorry, to nežeru) alebo celozrnné tousty, či čo (to taky nežeru) a ešte mi jeden mladík, čo nechce deti, lebo si radšej užíva život sexuálnej mašiny, ukáže jednu zimnú pneumatiku, o ktorej porozpráva, že aj keď sú gumy nejazdené, ale staré štyri a viac rokov, už by sa nemali používať, no keď na tej svojej nájde dátum výroby február 2006, povie, že to nevadí... Koniec-koncov, je to rezerva :-)

Ozaj, to, že nechce deti, som vydedukovala z jeho reakcie na plkanie Zubatej Lucie a Hospodárnej Janky v rámci stabilnej rubriky "šoubiz". Detailne totiž popisovali pôrodné a popôrodné komplikácie čerstvej maminy, tuším dcéry Paľa Haberu. Úžasné. Začiatok tohto bulvárneho okienka mi síce unikol, ale som iba rada, lebo pri informácii, že synčeka držal prvý v náručí otecko, lebo mamička bola v narkóze a aj potom mala bolesti, som stuhla...
Uúúh, too much information!
No a že si kocúrik užíva plnými dúškami výhody svojho vzhľadu, veku, platu a zamestnania, nebol problém odvodiť z tónu, akým reagoval na podryp o vnukoch a deťoch. Ale predpokladám, že na formulku "robím v markízáckom Teleráne" nebalí baby príliš často. Ono sa zase niet čím chváliť a mačičky by aj tak nerozumeli :-)

No a ešte som sa dozvedela, že Marta Jandová je úžasne milá, krásna a na živo ešte krajšia ako v telke, atď. A že má nového frajera. Bývalého muža Mahuleny Bočanovej. Mňo, ja síce viem, že v smotánke vládne patologická potreba recyklovať partnerov, ale niekedy sa fakt divím... Neviem si to vysvetliť inak, akože prachatí a slávni ľudia majú takú paranoju z toho, že obyčajný človek by ich chcel iba pre peniaze a slávu, že im z toho totálne hrabne a výsledkom je, že v tej ich celebriťnej spoločnosti je štyrikrát za život ženatý, vydatý a sexovaný každý s každým...
(nezložíme sa Marte na tričko s nápisom I recycle?)

Čo bolo ešte vzrušujúce? Jáááj, došli včerajší vyhodení finalisti Šupastar.
Pussykiller
si úplne skvele zachoval tvár a bol v pohode, ako sa patrí. Zato zhrdená Nikoletka na otázku, či by šla do súťaže znova, odpovedala, že rozhodne nie. Nepochopila, že táto formálna otázočka sa kladie čisto hypoteticky, pričom sa očakáva kladná odpoveď, akože "áno, bolo to náročné, ale nabrala som veľa nových skúseností a keby som sa mala druhýkrát rozhodnúť, urobím to znova, bla, bla, bla..."
Ale čo by sme chceli, veď sú to ešte deti - teda väčšina, tí mentálne zrelší sa dajú na prstoch jednej ruky spočítať. Ani keby sa pred vlastnou účasťou pozerali na desať ročníkov súťaže, nikdy vopred nepochopia, že takýto mediálny cirkus je ťažký zaberák na nervy a mašinéria šoubizu ich zošrotuje ako mlynček na mäso. Kto na to nemá, vypľuje ho ako psychickú trosku, ktorá potom tri mesiace doma smoklí do plyšákov.
Nikoletka definitívne potvrdila, že k speváckej hviezde má na kilometre ďaleko, keď najprv na priamu výzvu odmietala spievať, potom pokazila improvizované teleránové číslo nervóznym chichotom a nakoniec ďalším záchvatom plaču. Žalostné.

Apropos, zubatá okatá a viečkatá Lucia Kollárová je kapitola sama o sebe. Najlepší drbač lokálnej crapkultúry, Ľubo Nemeš, ju výstižne nazval zrazenou mimozemšťankou. Ja osobne nahodím rozpačitý výraz, keď sa zjaví na obrazovke. Na zľaknutie som už veľká, ale vždy ma trochu mykne... Inak s tou mimozemsťankou nebol až tak ďaleko. Keby ste vzali Dádu Patrasovú z Návštevníkov a vo Photoshope urobili pár dlhších ťahov...
Okrem toho je vraj vďačným terčom mediálnych útokov (asi čítala Nemeša, tak jej tiež urobím radosť;-) a spisovateľkou, ktorá ťaží z vlastnej blbosti.
Lebo o ženách, ktoré si opakovane začínajú so ženatými mužmi a potom padnú na hubu, si rozumný človek povie, že sú to proste masochistické blbky, ktoré si zaslúžia trpieť. Ibaže ona o tom napísala knihy. A to už je rozdiel!
To z nej robí v očiach (možno aj podobne postihnutých) čitateliek úžasne úprimnú, otvorenú a pútavú slečnu spisovateľku.
Keď si povedala, že je načase dať ženatým na chvíľu vale (aby náhodou aj jej fanynky nezačali podozrievať manželov), napísala zase knihu o tom, aké je to byť sama. Vau! Moderná spoločnosť je úžasná v tom, ako dáva príležitosť podnikavým ľuďom vybudovať si kariéru na tom, že znova objavia Ameriku.
Lucia však môže byť spokojná. Má vraj doktorát, fanúšikovskú skupinu na Ksichtovej knihe aj vlastné heslo vo Wikipedii. A poriadne dlhé, kam sa na ňu hrabe Marianna Ďurianová!
Ozaj, poslednú knihu Lucia krstila pomarančovou kôrou, symbolom celulitídy...

Ufff, tá kôra bol posledný klinec, budem asi radšej končiť. Vyčerpáva ma aj premýšľanie o crapkultúre, nieto ešte písanie. Dosť bolo masochizmu, treba ho dávkovať s mierou.
Pretože ešte chcem napísať samostatný príspevok o Šupastar. Hneď ako si vytvorím koncept :-)

Mimochodom, heslo Teleráno na slovenskej Wikipedii neexistuje. Malo by!



Súvisiace:
Riddick v zajatí crapkultúry 2 (bulvár)
Riddick v zajatí crapkultúry 3 (superstar)
Mucko milujem ťa, nech to vie celé Slovensko!
Vot kto budet Miss?

12 komentárov:

  1. OMG Anet, ako sa chceš vyliečiť keď takto týraš svoju dušu? Ja som svoj ortieľ vyriekla nad takýmito reláciami už dávno a odvtedy sa toho držím...ale ako hovorím, vždy a znova, článok skvelý :)

    Presne toto som potrebovala na dnešný deň - ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. O tejto sra*čke som párkrát mal silnú chuť tiež napísať, ale keď som mal blog na SME, tak mi to nestálo za hádky a keď som prestúpil na benevolentnejšie miesto, zistil som, že až o TOMTO písať fakticky nemusím. Už preto, že je to reklama pre ľudí, ktorým reklamu robiť nechcem. Lebo aj keď budem v každej tretej vete nadávať, urážať, ponižovať a zhnusene grcať, STÁLE TO BUDE REKLAMA (pojem "zlá reklama" v podstate neexistuje...). Kedysi som mal obdobie, kedy som túto VEC pozeral tak 3x týždenne. Dodnes si pamätám, ako ma nudili každú pol hodinu sa od slova do slova opakujúce spravodajstvá. Ale to bolo ešte okej (vrátane nezmyselného večerníčku o siedmej ráno), detto nezáživné recepty či zaručene NEnaživo spievané pesničky nových slovenských hviezdičiek. Takisto pár (doslova) moderátorov sa mne osobne páčil (ukameňujte ma, som fanúšik Štefana D. a Janky H. – oproti kolegom pôsobia ako skúsené, slušne vychované a decentné staré školy). Čo mi pravidelne dvíhalo tlak, bola tiež oná „experta na biznis“. Veľmi, veľmi, veľmi trápne/a. Ale zasa sa mi opäť potvrdilo, že úbožiaci sú vlastne šťastní ľudia, lebo o svojej úbohosti nevedia a prežijú super život. Len ma dosť znechutil pohľad na ŽENSKÉHO úbožiaka; doteraz som, neviem prečo, úbohosť pokladal za doménu mužov... No a to sa nevyjadrujem o moderátorke XYZ (údajne špičková kaderníčka... ach bože), na ktorej definíciu by som musel použiť slovo, začínajúce na „p“ (a to by som nemyslel ako urážku, ale v jej prípade ako terminus technicus). V neposlednom rade som článok o tejto relácii nenapísal z toho dôvodu, že jedna profesorka jednému človeku raz povedala, že sa na Slovensku necíti v bezpečí. Ivan učera

    OdpovedaťOdstrániť
  3. moj ocino tu luciu vola Krasna Klebetnica :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ... vidis, vsetci recykluju, a ja som asi z plastu nerecyklovatelny, alebo co :D
    a do Dady Patrasovej sa nepustaj, ta bola nahodou, podla mna, svojho casu v Navstevnikoch mimoriadna fesanda (co sa tyka tej doby :) ), a Navstenici su jedna z mojich komunistickych srdcoviek :D
    Jej meno vedla zrazeneho mimozemstana vidim nerad :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. a ako tak pozeram to siahodlhe wiki heslo vseznamej šovbuz-manky, mam velmi silne tusenie ze viem kto to aj pisal :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ivan - no jo, tak som sa rozšupla, že o spravodajstve, ktoré vyvoláva déja vu, som nakoniec zabudla napísať :-) ale žiadna škoda.
    - mno, moderátorka-kaderníčka, netuším, na koho narážaš, ťažko odhaľujem náznaky, lebo mi buď napadne niekoľko možností alebo žiadna.
    - a reklama... no áno, ja sama často opakujem, že zlá reklama neexistuje. z tohto hľadiska by som sa asi mala cítiť vinná - a trošku sa možno cítim. ale psychohygiena takého dobrého popi*ovania si je asi dôležitejšia :-) každý to občas potrebujeme... kto je bez viny, nech hodí kameňom - však, pán autor (mimochodom skvelej) analýzy Prečo je Panelák sračka :-DDD

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Wowbagger - ale veď ja ti na Dádu vôbec nešahám. Ona bola jednoznačne ozdobou Návštevníkov a dodnes je to krásna žena. To bola čisto metafora. Na druhej strane musíš uznať, že keby si na Dáde urobil zopár jednoduchých (devastačných) úprav, podoba by tu bola... ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Wow - ad heslo - ale prosíííím ťa, ako môžeš vedieť, kto konkrétne to bol, keď má na FB fanklub a po diskusiách kvantá exaltovaných čitateliek? ;-) Vieš koľko má ona fanúšikov?!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. viac ako zubov? :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ale co ine rano o 6 pri ranajkach pozerat, vsak. Vestice na TA3? Reprizu Lamparne z pred 200 rokov na Doma? Monoskop! Vysielaju, ehm, este niekde monoskop?! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ráno chodia na TA3 veštice??? Vau, to si zapnem :-D Náhodou, taká veštica je úplne bombová, keď prídete cez víkend v noci z klubu a chcete zabiť čas pred spaním. Celkom sranda :-)
    A ten dnešný Jacksonovský tanec v Teleráne som prespala... ale taký idiot, aby som si to púšťala na internete z archívu, zase nie som :-D
    Monoskop ešte sem tam vidieť. Vyber si nejaký hluchý čas a prejdi programy ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Máš pravdu Aneta. Niekedy je program taký strašný, že človek k nemu musí zaujať jasné a otvorené stanovisko, aby ho raz niekto nevinil z toho, že vlastne celý ten čas takýmto kravinám fandil. Ivan Kučera

    OdpovedaťOdstrániť

Zanechajte komentár, ak sa vám ráči. Budem rada a takmer určite odpoviem. Ak ste slušní a zvládnete to, podpíšte sa svojim cteným menom či obľúbenou prezývkou ;-)

UPOZORNENIE! Blogger má niekedy s pridávaním komentárov problémy. Ak nepatríte medzi šťastlivcov, prispievajte anonymne a podpíšte sa. Tí, ktorí sa spoliehate na prihlásenie cez Google účet, si pre istotu každý komentár dočasne skopírujte (ako ja;-).