Google+ Riddick's Realm: Mor ho Eurovíziu! (druhé semifinále)

15 mája 2009

Mor ho Eurovíziu! (druhé semifinále)

Tak som si včera večer dala povinne aj druhé semifinále Eurovízie, tentoraz od začiatku do konca. Hneď v úvode som pobavene dvíhala obočie pri pohľade na plyšové medvede s tracheotómiou a vybuchla smiechom pri zvuku mien "Cukrov a Šušňárová".
Potom ma zabával afro-blonďák, neúspešný striptér, víla z detských rozprávok aj zrichtovaná frajla... bolo že sa na čo dívať ;-)

A ideme rovno na vec:

1 Chorvátsko - Igor Cukrov feat. Andrea: Lijepa Tena YOUTUBE
Chorvátska pesnička bola typicky balkánsky ľúbivá, ale aj príliš uplakaná. Igorko má však výborný hlas. Parťáčku by ani nepotreboval. Síce aj jej hlas bol chvíľami zaujímavý, ale väčšinou sa jej ušla len vedľajšia rola pišťandy. Ako spomienka na milostné dobrodružstvo na vašej poslednej sólo dovolenke pri Jadranskom mori je to však fajn.

2 Írsko - Sinéad Mulvey & Black Daisy: Et Cetera YOUTUBE
Girl power v rockovom vydaní, alias írsky multi-klon Avril Lavigne. Babám len akosi nedochádza, že drsňáčky z nich neurobia sieťované pančuchy, čierne oblečky a gitara na stehne. Chce to niečo viac. Pesničke by zase prospelo menej zvukového bordelu. Ale možno je to iba mojím vkusom, od Avril Lavigne sa mi páči len zopár skladieb.

3 Lotyšsko - Intars Busulis: Probka YOUTUBE
Aspoň niekto spieva v rodnej reči. Inak recesia jak sviňa. Niekedy síce nechápem, ako a prečo krajiny pošlú takýchto humorných reprezentantov, ale zase musím uznať, že bez nich by to nebola žiadna sranda (teda až na iné katastrofy). Stačí si spomenúť na izraelských Teapacks z roku 2007 a ich smutno-veselý úlet Push the button. Probka je vraj o automobilovej zápche - po rusky som dááávno zabudla a už ani azbuku neprečítam, no podľa toho, ako sa lotyšský spevák tváril, inšpiroval sa filmom Voľný pád, chech.

4 Srbsko - Marko Kon & Milaan: Cipela YOUTUBE
Po zápche tu máme topánky a s nimi ďalšiu recesiu. Tie vlasy boli jeho?! Váááu! Také niečo by dalo zabrať aj Rochnyakovi, kroch. Ale pésenka fasa úlet, s humorom sa dá prežiť všetko a dobrým znamením bolo, že tento počin mi asocioval ľahšie skladbičky Gorana Bregoviča aj komédie Emira Kusturicu. Človeka až natriasalo, ej! "Moja stara cipela, pola sveta videla"... A to už nehovorím, že som tam počula aj náš starý dobrý Bukasový masív: "Nýe, nýe, nýe, nýe"... Lenže na otázku, či niekedy mali najmenšiu šancu, si už vlastne odpovedali sami.

5 Poľsko - Lidia Kopania: I Don't Wanna Leave YOUTUBE
Ale späť k serióznym mladým dámam. Môj frajer takýmto pesničkám nadáva, že "hlasové cvičenia". Lidia očividne nepotrebuje cvičiť, aby sa ešte nejako výrazne zlepšovala, aj keď sa mi veru veľakrát marilo, že jej ten hlas na čudné miesta uteká. A celkový dojem? Nuda, nuda, samá nuda. Teda po tej scestovanej topánke rozhodne.

6 Nórsko - Alexander Rybak: Fairytale YOUTUBE
Super husľový nástup. Skladba milo chlapčenská ako jej interpret. Poteší hlavne dôchodkyne. Len toho ťahania dlhých tónov sa mi zdalo priveľa. Osobne by som tie pasáže skrátila, nech sa bábo toľko netrápi a dodala ešte viac drajvu, akčnosti. Husličky vážne božské, len trošku šťavičky tomu chýbalo. Trošku... Len tak medzi nami, pôvodom bieloruské zázračné dieťa, ako o ňom píšu, bude čoskoro aj vo filme. No však čo už s takým ksichtom narobíte - ideálne umiestnenie je detská fantasy. Nechystajú sa ďalšie Kroniky Narnie?

7 Cyprus - Christina Metaxa: Firefly YOUTUBE
Táto metaxa nemá žiadne grády. Autorka knihy básní a rozprávok začala rozprávkovým gestom a potom odšepkala prvú tretinu skladby. Bieda. Prišlo aj na trochu spievania, ale tej infantilnej rozprávkovosti sa to celkom nezbavilo do konca - ako aj mohlo, keď sladká sedemnástka z nej ešte nevyrástla. Cica si evidentne pomýlila Eurovíziu so školskou besiedkou. Dobrých momentov to zopár malo, ale pri serióznom záujme o zamiešanie poradia by som vymenila speváčku.

8 Slovensko - Kamil Mikulčík & Nela Pocisková: Leť tmou YOUTUBE
Najkritickejšie sa Slovák díva na vlastných interpretov (máme to v krvi), ale musím uznať, že začali dobre. Aj pokračovali. Totá Pocisková teda ví kríkať, ludé moji! Hm, a teraz ako ich mám zdrbávať, keď sa mi to nakoniec páčilo? Boha jeho, šikovní boli, buďme hrdí. Po dlhom čase nás niekto dôstojne reprezentoval. Mikulčíka by som popri Nele síce vymenila za niekoho s plnším a hlbším hlasom (napr. Kulyho), aby kontrastoval, ale s tým nič nenarobím. Len škoda, že nám to bolo nakoniec prd platné, keď do finále postúpil napr. aj týpek, ktorý by tam inak nemal čo robiť, nebyť rozhalenej hrude v bielej košeli...

9 Dánsko - Brinck: Believe Again YOUTUBE
Andorra si tú Georgiovú môže nechať, Dáni majú už novú generáciu hlasov. Aj keď to teda spieva ako potomok Boyzone (nie náhodou písal pesničku Ronan Keating). Klasický eurovízny roki-popi slaďák. Ale zuby mal pekné. Vymením!

10 Slovinsko - Quartissimo feat. Martina: Love Symphony YOUTUBE
Už asi viem, čomu sa to v hudobnom priemysle nadáva "fíčuring". Cica zaspievala v prvej polovici skladby presne 4 verše a to ani nevyšla spoza plenty. Možno si myslela, že je v čakárni u lekára. Podľa toho, čo nasledovalo, to bol zubár. Vytiahol na ňu škaredú vŕtačku a ona začala vrieskať. Bola som rada, keď to zubár vzdal a poslal ju domov.

11 Maďarsko - Zoli Adok: Dance with Me YOUTUBE
Zoli a ty si z kerého fióku vyšiel? Už dlho sme tu nemali retro-disko. Zoli aj jeho hlások skákali ako rozkokošený poník na lúke. Celé predstavenie vyzeralo, že už mu chýba len chrómuvaná tyč do stredu pódia a gate na suchý zips. Keby sa držal v blízkosti tyče, možno by mu pri konci nedochádzal dych na to "spievanie". Katastrofa večera. A ani tie gate nestrhol.

12 Azerbajdžan - AySel & Arash: Always YOUTUBE
Ciboha, čo robí Arash v Azerbajdžane? A načo? Veď ho skoro nebolo počuť (a keď bolo, radšej nemuselo). Asi je na tom podobne ako Miro Jaroš, ktorý ho tak rád napodobňoval - mal by sa držať štúdia, kde sa o vylepšenie jeho hlasu postarajú mašinky. No v porovnaní s ostatnými duc-duc diskárňami, čo sa tu vyskytli, to bolo asi najlepšie.

13 Grécko - Sakis Rouvas: This is Our Night YOUTUBE
Dyk, že vraj o tohto metrucha sa baby na celom svete rouvú. Netuším prečo. Podľa mňa grécky príspevok nemal ísť pod menom Rouvasa, lebo mu so spevom väčšinu času pomáhal celý štáb. On sa prišiel iba predviesť. No, v porovnaní s Elfimovom-Rochnyakom z prvého kola aspoň vynechal strieborné reťaze.

14 Litva - Sasha Son: Love YOUTUBE
Dobrý hlas a nežná pieseň, ale aj tak si myslím, že si mal litovský Timberlake vybrať ruskú verziu. Stačia drobné nedôveryhodnosti vo výslovnosti a cudzinci spievajúci v angličtine znejú smiešne. Druhú časť dal aj v ruštine, ale už som si nevedela zvyknúť ani na to.

15 Moldavsko - Nelly Ciobanu: Hora Din Moldova YOUTUBE
Júúj, začiatok ako z Východnej, nástup ako od Kočani Orkestar, mňam. Čo na tom, že mimo kriku mi ten jej zastretý hlas nesedel, zato trúbkový refrén ma skoro vyhodil z gauča! Druhá Ruslana vie, ako mi rozprúdiť krv v žilách. Po Arménkach konečne niečo plné energie. Diskotékové anachronizmy nepočítam, tie si energiu mýlia s elektronikou.

16 Albánsko - Kejsi Tola: Carry me in your Dreams YOUTUBE
Prvé tóny = vrátil sa Arash? Potom som si všimla, že je to Barbie Baletka a pomáha jej Abe Sapien. Spev ani hudba neboli nakoniec také zlé, ako som sa obávala, aj keď duc-duc(até) aranžmány si zase neodpustili. K tomu kučeravé vlásky, šľahačková suknička, sexi nôžky. Po krehkej Islanďanke Yohanne ďalšie sympatické dievčatko. Čo to trepem, kua, začínam mäknúť! ... A toho Hellboya som sa nedočkala.

17 Ukrajina - Svetlana Loboda: Be my Valentine! (Anti-crisis Girl) YOUTUBE
"Ukrajinská Madonna" si svoju prezývku fakt zaslúži. Je rovnako blonďavá, provokatívna, hyperaktívna a príšerne oblečená ako jej americká predloha. K tomu aj drahá ako Volvo s ťažko určiteľným vekom (z diaľky vyzerá ako vyžitá šlapka, zblízka nemá ani vrásku). Ťažko povedať názor na pesničku, tiež taká madonoidná, moderná, viacvrstvá. Podľa ohlasu v publiku by šance na víťazstvo boli, ak ju teda neprevalcuje na inú časť populácie pôsobiaci Sakis. No veď uvidíme, čo na to automatickí finalisti, ktorých sme zatiaľ naživo nevideli.

18 Estónsko - Urban Symphony: Rändajad YOUTUBE
Podobný prípad ako Portugalsko - zaujímavé, inteligentné a dobre zaspievané. Pri pohľade na uhrančivo krásnu speváčku so závojom čiernych vlasov a prenikavými očami som ani nedýchala. Čistá a ostrá melódia ako nočná obloha plná hviezd. Držím palce.

19 Holandsko - The Toppers: Shine YOUTUBE
Toto sú "biggest stars in the Netherlands"? Preboha, prečo?! Traja prihriati páprdovia, čo vykradli obchod s flitrami. Keď takúto muziku v 90. rokoch dodávali Army of Lovers, obľúbila som si ich a mám ich rada dodnes. Lenže to boli iné časy, iný druh recesie a malo to svoju vlastnú zvrátenú charizmu a humor. Títo štyridsiatnici pôsobia skôr ako nechcená paródia.

Dodatok 1: televíznemu audio-sprievodcovi Romanovi Bombošovi sľúbili 100% prémie, ak zmienky o slovenských nádejách narve do každého vstupu. Pri vyhlasovaní finalistov bol až otravný. Úplne na konci ešte zadrel, že ak pôjdem spať a zavriem oči, uvidím Nelu a Kamila! Tak ma to vystrašilo, až som sa fakt zľakla, že kvôli jeho drístom sa mi to vážne stane!!!

Dodatok 2: Nestalo.


Ozaj, ak ste nečítali moju kritiku prvého semifinále, hanbite sa a už-aj sem klikajte.
Ak áno, môžete hneď preskočiť na záverečné ohováranie finálového večera.

1 komentár:

  1. opat som sa pobavila. a tentokrat som niektore aj videla, ked skoncil poirot.
    takze grecky adonis bol priiiiserny a ta mala albanka... nepoplietla si komiksy trochu? abe sapien z hellboya a ti dvaja dalsi vyzerali ako nepodareni jokerovia z batmana.
    estonska interpretka mi pripomenula sci-fi, ktore som kedysi davno citala - idoru. len rozmyslam, ci by ta pesnicka tak dobre vyznela aj z radia a neviem.
    santal

    OdpovedaťOdstrániť

Zanechajte komentár, ak sa vám ráči. Budem rada a takmer určite odpoviem. Ak ste slušní a zvládnete to, podpíšte sa svojim cteným menom či obľúbenou prezývkou ;-)

UPOZORNENIE! Blogger má niekedy s pridávaním komentárov problémy. Ak nepatríte medzi šťastlivcov, prispievajte anonymne a podpíšte sa. Tí, ktorí sa spoliehate na prihlásenie cez Google účet, si pre istotu každý komentár dočasne skopírujte (ako ja;-).